"En barncykel för vuxna"


För ett år sen blev min underbart vackra rosa nya cykel stulen. I förrgår bad jag om en ny.


Jag bad om en blå.
Idag, 24 timmar senare, stod helt plötsligt min nya cykel i garaget hemma hos föräldrarna.
Fylld av förväntan öppnade jag garageporten för att titta på min nya BLÅA cykel.
För när jag ber om en blå cykel, då tror jag också att jag ska få en blå cykel.
Det var inte en blå cykel kan jag säga.

Cykeln var turkos.
Det kankse inte låter som hela världen. Turkos är ändå en fin färg.
Men den hade även en helt otippad vit pakethållare (till alla övriga svarta detaljer). Det kan väl i och för sig fungera det med.
Men mot den turkosa bakgrunden var även små vita moln utplacerade på cykeln . Även flygplan var flitigt använda klistermärken på cykeln.
En flicka som tydligen heter Karin(står även det på cykeln) var också var uppklistrad på cykeln ett flertal gånger!!
Inte konstigt att cykelhandlaren ringer och berättar att jag ska få en "fräck" cykel, jag borde anat oråd redan där!

Pricken över i'et är i dubbel bemärkelse på denna lilla överraskningen den klarröda sadeln med säkerhetsbälten på.

Jag kan inte bestämma mig om jag gillarn eller inte.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0